V pátek 18. října se na katedře technické a informační výchovy PdF UP uskutečnila akce InfoLab 2019, pořádaná pod záštitou děkanky prof. Libuše Ludíkové v rámci celoevropského týdne programování CodeWeek. Akce byla určena pro žáky 6. a 7. tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a jejich učitelů informatiky.
Vedení akce se ujal doc. Milan Klement, který se svým týmem připravil bohatý a zajímavý program, přibližující účastníkům hravým způsobem svět programování. To totiž lidé často vnímají jako složité a nekonečné psaní řádků kódů. Akce se pokusila ukázat návštěvníkům pravý opak a učitelům přiblížit možnosti, jak zábavně učit ve škole programování a související aplikace v podobě robotů a robotických zařízení. „InfoLab navštívilo na 170 žáků a učitelů ze základních škol. Takovou účast jsme při plánování akce ani neočekávali,“ přibližuje nevšední zájem o událost doc. Klement.
Žáci si tak mohli ve třech workshopech vedených L. Bryndovou, T. Dragonem a P. Mališem vyzkoušet základy robotiky a ikonického programování, vytvořit a navrhnout vlastní webovou stránku a v neposlední řadě naprogramovat hru v prostředí Scratch. Kromě těchto workshopů mohli žáci po celý den navštívit tvořivý koutek s 3D pery a robodílnu.
Vrcholem akce byla soutěž o hodnotné ceny, ve které žáci poměřili své síly při stavbě nejrychlejšího modelu Lego auta. Program byl obohacen o odpolední blok, určený výhradně pro učitele informatických předmětů základních a středních škol. Blok pod vedením uznávaného lektora organizace Mensa ČR Mgr. Petra Hrůzy se zabýval možností využití inovativních a zábavných způsobů výuky programování na základních školách. Součástí bloku byla i problematika inovace obsahu vzdělávání informatiky v rámci implementace Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020.
Mgr. Petr Mališ, katedra technické a informační výchovy PdF UP