Studenti vybrali desítku finalistů v soutěži o nejlepšího pedagoga UP

Foto: 123RF.com, koláž Žurnál UP
Středa 4. prosinec 2024, 8:00 – Text: Ivana Pustějovská

Nová celouniverzitní soutěž o nejlepšího pedagoga či pedagožku Teaching Awards UP už zná svou desítku finalistů. Rozhodli o nich studující, kteří mohli od května do října nominovat své oblíbené učitele. Kdo nakonec cenu získá, bude jasné již v polovině ledna 2025.

Soutěž Teaching Awards UP vyhlásila univerzita letos poprvé. Cílem Cen za vynikající vzdělávací činnost na Univerzitě Palackého, jak zní celý název, je ocenit vyučující nejen za jejich znalosti a dovednosti, ale také jejich přístup ke studentům, nápaditost výuky i nadšení, s nímž ke své roli učitele či učitelky přistupují. V soutěži mohli studenti nominovat své favority ve dvou kategoriích podle délky jejich praxe, a to buď na cenu Teaching Junior Award, která je určena pedagogům s praxí do pěti let, nebo na cenu Teaching Senior Award pro ty, kteří se učení věnují déle. Hlasovalo se prostřednictvím univerzitního systému na evaluace.

„Do soutěže se zapojilo více než osm set studujících, kteří nominovali na tři stovky vyučujících. Mám z toho radost, protože i když jde o pilotní ročník, je vidět, že studenti a studentky mají zájem vyjádřit svou přízeň a chtějí i touto formou poděkovat pedagogům za jejich práci. Věřím, že se z této soutěže v dalších letech stane nejen renomované ocenění, o které budou usilovat všichni pedagogové, ale že je také jasným akcentem významu vzdělávání na UP. A nepochybuji o tom, že bude motivovat k dalšímu zkvalitňování výuky na UP. To považuji za hlavní smysl Teaching Awards UP,“ řekl Vít Zouhar, prorektor pro studium.

Výsledkem hlasování je pětice nominovaných v každé kategorii, která získala nejvyšší počet hlasů. Tyto osobnosti postupují do dalšího kola, v němž se budou prezentovat před Pedagogickou komisí prostřednictvím zaslaných sebeprezentačních materiálů. „Představit mohou nejen sami sebe, ale také to, jakými způsoby přistupují k výuce, jakou formou se snaží předávat poznatky a jak se jim daří využívat inovativní postupy. Bude tak záležet na jejich invenci, aby dokázali hodnotitele zaslanými materiály zaujmout. Mohou si například natočit krátké video, připravit originální interaktivní prezentaci a podobně,“ uvedla Klára Tesaříková Čermáková, vedoucí oddělení dalšího vzdělávání a inovací ve výuce UP, které je garantem soutěže.

Pedagogická komise bude mít rozhodující slovo, a právě ona vybere v lednu příštího roku jednoho vítěze v každé kategorii. Nejlepší vyučující získají ocenění a finanční odměnu z rukou rektora během Akademického týdne UP. (Podrobně jsme o soutěži psali zde a zde).

Nominovaní v kategorii junior (řazeno abecedně)

Mgr. Barbora Červenková Ph.D., PdF, Ústav speciálněpedagogických studií

Mgr. Šárka Dvořáková, FF, katedra anglistiky a amerikanistiky

M.A. Petra Lee, FF, katedra asijských studií

Mgr. Patrik Paštrnák, M.A., D. Phil., FF, katedra historie

Mgr. et Mgr. Kateřina Valchářová, Ph.D. z PdF, Ústav pedagogiky a sociálních studií

Nominovaní v kategorii senior (řazeno abecedně)

Mgr. Vít Hlinka, Ph.D., CMTF, katedra církevních dějin a křesťanského umění

Prof. Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D., PdF, katedra českého jazyka a literatury

Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D., FF, katedra psychologie

Doc. Ing. Radim Vrzal Ph.D., PřF, katedra buněčné biologie a genetiky

Doc. Mgr. Richard Změlík, Ph.D., FF, katedra bohemistiky

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)